• Obserwuj
  • Obserwuj
  • Obserwuj

Zadaj pytanie lub umów termin:

napisz do nas
  • BLOG
  • PORTFOLIO
  • PRACUJ ZE MNĄ
    • Logo i identyfikacja wizualna
    • Strony internetowe
  • SKLEP
  • O mnie
  • Kontakt

4 rzeczy o które powinnaś zapytać zamawiając logo.

utworzone przez Karolina Krysztofiak | LOGO | 10 Komentarze

jak zamówić logo

Prowadzisz bloga i czujesz, że logo, które stworzyłaś to nie do końca to. Może otwierasz firmę i chcesz już od początku budować markę, która będzie budzić zaufanie? W każdym razie coś sprawia, że chcesz, aby ktoś stworzył dla Ciebie logo. Chcesz, aby odzwierciedlało Twoje przedsięwzięcie i było Twoim znakiem rozpoznawczym. Zaczynasz szukać odpowiedniej osoby, która je dla Ciebie zaprojektuje. Pytasz znajomych o polecenia, przeszukujesz Internet, a może od dawna wiesz kto ma je dla Ciebie zrobić. Zanim podejmiesz ostateczną decyzję  jedynie na podstawie portfolio pozwól, że powiem Ci na co warto jeszcze zwrócić uwagę i o co zapytać.

1. Badanie potrzeb.

Dowiedz się czy osoba z którą chcesz współpracować zamierza najpierw poznać Twoją branżę i środowisko w jakim działasz. W jaki sposób będzie poznawać Twoje potrzeby i potrzeby Twojego biznesu lub bloga. To bardzo ważny etap poprzedzający projektowanie. Bez niego może okazać się, że dostaniesz coś ładnego, jednak nie pasującego do tego co robisz. Pamiętaj również, że projekt powinien uwzględniać to kto jest Twoją grupą docelową i odróżniać Cię od konkurencji, a nie do niej upodabniać. Sama swoim klientkom udostępniam e-book pozwalający lepiej określić wizję swojego bloga lub biznesu, formularz on-line do stworzenia wytycznych i czasami jeszcze doprecyzowuję pewne sprawy podczas rozmowy. Nie żałuję czasu na ten etap, ponieważ na jego etapie klaruje się całościowa wizja.

ZAMAWIANIE LOGO

Pin it! Przypnij powyższą grafikę, aby łatwo wrócić do tego artykułu.

2. Ilość wersji i poprawek.

Większość grafików proponuje konkretną ilość propozycji i poprawek za określoną cenę. Sprawdź na co możesz liczyć i ile będą kosztowały dodatkowe projekty czy poprawki, jeżeli okażą się konieczne. Unikniesz zaskoczenia i nieprzyjemności w trakcie współpracy. Przy okazji będzie to dla Ciebie mobilizacja, aby przyłożyć się już na etapie przygotowywania wytycznych dla grafika, aby zaowocowało to jak najlepszym projektem w jak najkrótszym czasie. Osobiście podchodzę do tego dość elastycznie i nie powiększam rachunku za każdą drobnostkę, ponieważ najbardziej zależy mi na zadowoleniu kobiet z którymi współpracuję, jednak wiem, że nie wszyscy są w tych kwestiach tak liberalni.

[Tweet „4 rzeczy o które powinnaś zapytać zamawiając #logo”]

3. Rodzaj dostarczonych plików.

To bardzo ważne, abyś upewniła się, że finalnie otrzymasz nie tylko pliki np. png, ale również te źródłowe z projektem w wersji wektorowej. Dlaczego to takie ważne? Pliki wektorowe pozwolą Ci w przyszłości np. powiększać lub pomniejszać projekt bez straty jakości. Będziesz miała pewność, że bez problemu będziesz mogła używać logo na wizytówkach, stronie Internetowej, a nawet na olbrzymim bilbordzie, jeśli w przyszłości zajdzie taka potrzeba. W tym miejscu warto myśleć przyszłościowo, ponieważ oszczędność płynąca np. ze współpracy z osobą, która nie wykona logo profesjonalnie może okazać się tylko pozorna, a w przyszłości i tak zapłacisz znacznie więcej komuś kto będzie musiał przygotować projekt od nowa tak jak trzeba. Taka potrzeba może wypłynąć znacznie szybciej niż się spodziewasz.

4. Prawa autorskie.

To sprawa o którą zapytała mnie do tej pory tylko jedna osoba. Żadna z moich klientek nie domagała się tego, a to bardzo ważny aspekt. Mam na myśli przekazanie majątkowych praw autorskich do logo. Zakładając firmę, jedną z pierwszych rzeczy w jaką zainwestowałam była umowa przekazania praw autorskich. Nie chroni ona moich interesów, ale interesy moich klientek. Chcę być fair w stosunku do osób z którymi pracuję, dając im to czego potrzebują nawet nie wiedząc o tym. Zanim zaczniesz współpracę upewnij się, że otrzymasz na końcu stosowny dokument bez którego w przyszłości potencjalnie możesz narazić się na problemy.


Jeżeli wszystkie powyższe aspekty są spełnione, a Ty lubisz portfolio osoby nad współpracą z którą się zastanawiasz to przestań się zastanawiać. W dobry projekt warto zainwestować czas i pieniądze. A jeżeli już to robisz to mam ostatnia radę. Jeżeli uważnie wybrałaś osobę, której prace do Ciebie przemawiają i w dodatku zapewnia ona profesjonalną usługę to pozwól jej dobrze wykonać swoją pracę i obdarz zaufaniem. Nadmierna ingerencja w proces projektowy, zwykle daje mierne efekty końcowe:)

[Tweet ” Jeżeli uważnie wybrałaś grafika to pozwól mu dobrze wykonać swoją pracę i obdarz zaufaniem.”]

Zamawiałyście logo, czy tworzyłyście je dla siebie samodzielnie? Na co zwracałyście uwagę wybierając osobę do współpracy? Co było dla Was najważniejszym kryterium? Czy wiedziałyście o wszystkich elementach, które wymieniałam?

Ściskam
Karolina

kategorie

  • #kulisybiznesu
  • #mindset
  • Case Study
  • Identyfikacja wizualna
  • LOGO
  • Piękny biznes i blog
  • Strony www
  • Uncategorized
  • Własny biznes i blog
Publikowanie cen

WITAJ!

Nazywam się Karolina Krysztofiak i od lat projektuję dla przedsiębiorczych kobiet wizerunki ich przedsięwzięć, aby mogły działać z pewnością siebie, odróżniając się od konkurencji i przyciągając wymarzonych klientów oraz czytelników…dowiedz się więcej

GOTOWE LOGO NA WYŁĄCZNOŚĆ

advertisement advertisement advertisement

Tagi

biznes blog Blog Design - blogger blogger blogowanie disqus divi dzieci facebook fotografia freelancemama identyfikacja wizualna Instrukcje - blogger Instrukcje - Wordpess jak zdobyć nowych czytelników konkurs logo mavel mindset minibrandshop minimalizm moyemu papeteria papteria firmowa Pinterest piękne czcionki polecenia projektowanie Projektowanie-banera prowadzenie bloga seo share week sklep ineternetowy sklep online strona www strony www szablony wordpress wpis gościnny wypalenie zawodowe wyzwania własna firma własny biznes zarabianie na blogu zdjęcia na bloga

NAJNOWSZE WPISY

  • Rozpoznawalna marka – jak stworzyć jej osobowość?
  • Jak uruchomić sklep z e-bookami i produktami cyfrowymi
  • Jak przygotować się do stworzenia strony internetowej?
papeteria firmowa podziękowania za zakupy naklejki
jak narysować logo i przeniość je do komputera

Zarezerwuj termin współpracy

Napisz kilka słów o swoim projekcie i jak mogę Ci pomóc.

napisz na Whats App

Nowe pole

11 + 3 =

  • Obserwuj
  • Obserwuj
  • Obserwuj
Ta strona korzysta z ciasteczek (cookie).Rozumiem Dowiedz się więcej Szczegłu w §15 Regulaminu.
Regulamin i polityka cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT