Jest to kolor uniwersalny, przywołujący na myśl czystość i porządek. Zwykle używany w celu pokazania tego czego nie ma. Brzmi dziwnie, ale może przykłady wykorzystania białego w tak zwanej „przestrzeni negatywnej” zobrazują to lepiej niż moje tłumaczenie.
ŻÓŁTY : szczęśliwy, ciepły, radosny, ciekawy, niebezpieczny,
Może kojarzyć się ze sprzecznymi uczuciami. Swietnie zwraca uwagę i tworzy ciepły i radosny nastrój. Może jednak oznaczać też przestrogę i ostrzeżenie. Jeśli chcesz, aby czytelnik po wejściu na Twojego bloga poczuł przypływ energii to żółty jest dla Ciebie.
POMARAŃCZOWY: kreatywny, zabawny, entuzjastyczny, przystępny, porywający, niedrogi
Łączy cechy żółtego i czerwonego. Używany, aby przyciągnąć uwagę. wywołać emocje, a nawet zwiększyć apetyt. Z tego względu może być dobrym akcentem w banerach np. blogów kulinarnych. Jeśli jesteś radosną, energiczną osobą i chcesz to przekazać swoim banerem to pomarańczowy może okazać się strzałem w dziesiątkę.
CZERWONY: akcja, pasja, wigor, siła, miłość, ekscytujący, energetyczny, niebezpieczeństwo
Kolor przywołujący silne emocje. Kojarzyć się może z krwią i walką, ale również z miłością i pasją. Podobna sprawia również, że stajemy się bardziej głodni. Dobrze się sprawdzi dla blogów kreatywnych, które oprócz pokazywania prac chcą motywować innych do działania.
RÓŻOWY: delikatny, romantyczny, kobiecy, łagodny, spokojny, przyjazny
Kojarzy się zwykle z kobiecością, delikatnością i niewinnością. W moim odczuciu będzie pasował do wielu blogów prowadzonych przez kobiety. Ważne, aby używać go z umiarem, bo w za dużej ilości staje się infantylny.
FIOLETOWY: drogi, tajemniczy, duchowy, sprawiedliwy, wyrafinowany
Powiązany z władzą królewską. Kojarzony z rzeczami luksusowymi i drogimi. Daje wrażenie tajemniczości i unikalności. Jeśli chcesz, aby Twój blog wyglądał na elegancki i szykowny to filetowy (szczególnie połączony z czernią) pomoże Ci uzyskać ten efekt.
NIEBIESKI: autorytet, świeżość, spokój, pewność siebie, lojalny, godny zaufania, odnoszący sukces, profesjonalny, dostojny
Przez to, że kojarzy się ze stabilnością, profesjonalizmem i autorytetem będzie dobrym kandydatem dla blogów specjalistycznych na których autor chce być odbierany jako ekspert. Niebieski dodaje powagi i powściągliwości.
ZIELONY: odnowa, zdrowy, ekologiczny, naturalny, harmonijny, świeży,
Reprezentuje życie i odnowę. Kojarzy się ze świeżością i zdrowiem. Będzie dobrym wyborem dla blogów o zdrowym trybie życia, ekologii, ale też tym poświęconym np. wytwarzaniu rzeczy z odzyskanych materiałów, bądź wykonywanych naturalnie i ekologicznie.
BRĄZOWY: spokojny, naturalny, szorstki, twardy,
Kojarzony z naturą, drewnem, ale też użytecznością. Będzie odpowiedni jeśli chcemy, aby blog kojarzył się z tradycyjnymi wartościami i statecznością.
SZARY: pokorny, nastrojowy, praktyczny, stabilny.
Może funkcjonować samodzielnie, jeśli chcemy uzyskać minimalistyczny wygląd, jednak ze względu na swoją naturalność często stosowany jest wraz`z innymi kolorami.
CZARNY: klasyczny, formalny, wyrazisty, zdecydowany, dystyngowany, elegancki, sekretny, poważny, tradycyjny, groźny
Często używany ze względu na wyrazistość i wyrafinowanie. Jeśli chcemy uzyskać prosty, ale mocny wygląd to czarny będzie świetnym wyborem. Dobry dla blogów np. dla blogów lifestylowych.
Jako dodatek wzmocni inne kolory, którym towarzyszy.
***
Powyższe zestawienie jest jednak pewnym uproszczeniem, ponieważ na odbiór i emocje ma wpływ także to czy używamy czystego koloru, jego odcienia czy cienia. Zerknijcie na poniższe zestawienie.
KOLORY A GRUPA DOCELOWA
Preferencje kolorystyczne zależne są także od płci. Jest to pewna generalizacja, jednak często prawdziwa. Kobiety z reguły wolą odcienie, a mężczyźni „cienie”. Warto zwrócić na to uwagę w kontekście tego kto nas czyta.
ŁĄCZENIE KOLORÓW
Można pokusić się o wielokolorowy baner, jednak wymaga to pewnego wyczucia. Zwykle łatwiejsze do zastosowanie okazuje się wybranie koloru przewodniego i połączenie go z bielą, czernią lub szarością. Łatwiejsze nie znaczy gorsze. Pamiętacie, że prostota rządzi?:) Wówczas nasz akcent jest wyeksponowany i zaczyna być naszym znakiem rozpoznawczym. Jeśli mimo wszystko chcecie kolorów mieć więcej zyskacie na głębi. Wtedy jednak także warto postawić na jeden główny kolor, a resztę używać w znacznie mniejszych ilościach. Nie czujecie się na siłach, aby odpowiednio zestawić kolory? W szukaniu inspiracji może pomóc
Design Seeds. Pozwala na przeglądanie palet kolorów, albo wyszukiwanie ich po wybraniu konkretnego odcienia.
PYTANIE: A jakie są Wasze kolory? W jaki sposób je wybrałyście?