Jak stworzyć bibliotekę z darmowymi materiałami?

Jednym z głównych profitów jakie mają czytelniczki mojego newslettera jest dostęp do darmowej biblioteki w których są dostępne (tylko dla nich) darmowe materiały. Pomagają one im lepiej zadbać o swój biznes lub blog. Ekskluzywny dostęp do wiedzy to efektywny sposób budowania listy mailingowej. Jeżeli zadbasz o to, aby materiały, które udostępniasz były  atrakcyjne dla grupy osób do której chcesz dotrzeć możesz zebrać wokół siebie rzeszę osób szczerze zainteresowanych tym co robisz. Jak jednak stworzyć taką bibliotekę, jak ją skonfigurować i dawać w sposób automatyczny dostęp do niej osobom, które zapiszą się na Twój newsletter? Na te właśnie pytania udzielę dzisiaj odpowiedzi.

Rozwiązanie o którym napiszę ma swoje wady i zalety, sama aktualnie z niego korzystam. Jeżeli nie chcesz ograniczyć ilość zainstalowanych wtyczek na swojej stronie i jak najprościej utworzyć taką bibliotekę to to rozwiązanie może być dla Ciebie odpowiednie.

CZEGO BĘDZIESZ POTRZEBOWAĆ?

To czego będziesz potrzebować do stworzenia biblioteki to:
– strona/blog na WordPress (wystarczy ta, którą już masz – nie będzie potrzebna Ci dodatkowa domena itp)
– konto w jednej z firm pomagającej zarządzać listami mailingowymi (ja korzystam z Freshmail, o tym dlaczego pisałam kilka razy, m.in  TU)
– darmowe materiały, które chcesz udostępniać

TWORZENIE BIBLIOTEKI KROK PO KROKU

  • Utwórz nową stronę statyczną na swoim WordPressie.
    Będąc zalogowaną do Kokpitu z menu po lewej wybierz STRONY>DODAJ NOWĄ
  • Nadaj jej nazwę i zmień ustawienia dostępności.
    Będąc w trybie edycji strony, po prawej stronie ekranu znajdziesz menu OPUBLIKUJ, a w nim opcję DOSTĘPNOŚĆ. Standardowo jest ustawiona na PUBLICZNE. Kliknij EDYTUJ i wybierz opcję ZABEZPIECZONE HASŁEM. Nadaj hasło i zapisz zmiany na stronie.
    W ten sposób masz już utworzoną stronę, do której mogą dostać się tylko osoby znające hasło.
  • Dodaj na stronie treści, które chcesz udostępnić.
    Mogą to być np pliki PDF do pobrania, video itp.
  • Dodaj link do strony biblioteki i hasło w wiadomości potwierdzających subskrypcję newslettera.
    Jeżeli jeszcze nie masz listy zapisu na newsletter i nie wiesz od czego zacząć podstawy/ znajdziesz w moim wpisie „Jak stworzyć swój pierwszy newsletter”

JAK TO DZIAŁA?

Z punktu widzenia osoby, która chce uzyskać dostęp do biblioteki wygląda to tak, że zapisuje się na newsletter, dostaje wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji newslettera i gdy to zrobi automatycznie otrzymuje wiadomość z  linkiem do biblioteki i hasłem. Z punktu widzenia twórcy biblioteki praca jest jednorazowa. Gdy raz wszystko ustawisz nie musisz nic więcej robić, dodawać ręcznie dostępów  itp. Wszystko dzieje się automatycznie, a Ty możesz skupić się na tworzeniu nowych materiałów i ich promocji.

Możesz też w praktyce przetestować i zobaczyć jak to wygląda zapisując się na mój newsletter.

W bibliotece dla subskrybentek do tej pory umieściłam już sporo darmowych materiałów, m.in.:

Jak automatycznie wysyłać cennik klientom – instrukcja
Checklista – Seo dla Twojego bloga lub strony
Szablon wizytówki
Oblicz cenę swojego produktu
Stwórz stronę „o mnie”, która przyniesie Ci korzyści

i inne…

[FM_form id=”1″]
 

CO JESZCZE WARTO WIEDZIEĆ?

Warto dane dostępowe do biblioteki przesyłać na końcu każdego newslettera, który wysyłasz. Dzięki temu czytelniczki nie muszą szukać hasła, ani go pamiętać. Mają też dodatkową motywację, aby zajrzeć na moją stronę od czasu do czasu. Jeżeli obawiasz się, że hasło rozejdzie w tempie błyskawicy i z biblioteki będą korzystać osoby nie zapisane lub wypisane z newslettera, wystarczy, że raz na jakiś czas hasło zmienisz (nie zapomnij tylko o tym poinformować)


Masz darmową bibliotekę? Zamierzasz ją założyć, a może sama chętnie z nich korzystasz?

Ściskam
Karolina