Ostatnie miesiące były dla mnie bardzo intensywne. Pracowałam nad wieloma projektami i identyfikacjami, a blog stał pusty. Nie ma jednak tego złego – mam teraz mnóstwo materiału i przykładów, którymi chcę się z Wami podzielić. Dzisiaj przychodzę do Was z kolejną dawką wiedzy podanej na przykładzie wykonanego przeze mnie projektu. Na tapetę bierzemy blog Kosmeologikaktórego autorka w kwestii kosmetyków uważa się za „człowieka nauki”, więc pisze  zarówno o naturalnej pielęgnacji, jak i o osiągnięciach współczesnej kosmetologii.

Inne artykuły z cyklu:
Identyfikacja wizualna dla marki odzieżowej.
Identyfikacja wizualna dla projektantki wnętrz.
Identyfikacja wizualna dla sklepu z naturalnymi kosmetykami

identyfikacja wizualna dla bloga kosmetycznego

Pin it! Przypnij powyższą grafikę, aby wrócić do niego później lub się nim podzielić.

WYTYCZNE DO PROJEKTU

Pasją Ani jest dermatologia i chciałaby, aby jej blog był miejscem idealnym dla kobiet, które mają problemy ze skórą lub chcą jak najdłużej zachować młody wygląd. Jej porady to nie po prostu „dobre rady”, a wskazówki poparte wynikami badań, przekazane jednak w przystępny sposób. Chce działać zgodnie z naturą, ale nie zamykać się na nowe technologie. Z naszych rozmów wynikało również, że lubi piękne fonty, kobiece akcenty, a styl glamour (często używany w tej branży) nie jest dla niej.

Specjalizacja Dermatologia, pielęgnacja, kosmetyki

Główne wartości: Pasja, uczciwość, uczynność

PORADA DLA CIEBIE: Przygotowanie do projektu to coś czego nie powinnaś pominąć. Przeszukując inspiracje łatwo ulec pokusie stworzenia, czegoś co jest modne, albo akurat wpadło Ci w oko. Jednak istotniejsze jest to, aby Twój nowy wizerunek oddawał to co wyróżnia Twoje przedsięwzięcie oraz Twoje wartości.

TABLICA INSPIRACJI

Warto poświęcić czas ma jej stworzenie. Mnie pozwala pokazać klientce ogólną wizję dla marki, zanim przejdę do projektowania. Tobie pozwoli sprawdzać, czy to co robisz, podąża w kierunku, który sobie obrałaś, a na końcu przeprowadzić ewaluację.

tablica inspiracji dla identyfikacji

PORADA DLA CIEBIE: Utwórz tablicę na Pinterest lub zrób zestawienie w formie fizycznej. Na początku zbieraj wszystko, co wydaje Ci się odpowiednie. Gdy uzbierasz już sporą pulę, zacznij eliminację, aż zacznie klarować Ci się spójny obraz.

LOGO

W projekcie logo dla Kosmeologiki chciałam połączyć dwa fonty. Pierwszy miał być kobiecy i kaligraficzny, uwzględniając preferencje Ani. Drugi miał być bardzo prosty i podkreślić rzetelność i profesjonalizm marki. Oba zostały ze sobą subtelnie połączone tak jak Ania łączy rzetelność, kobiecość i przystępność.

projekt logo dla bloga

PORADA DLA CIEBIE: Warto przygotować logo w kilku bazowych kolorach z Twojej palety. Da Ci to swobodę używania go w różnych miejscach i na różnych tłach, jednocześnie zachowując spójność ze swoją koncepcją.

PALETA KOLORÓW I FONTY

Paleta kolorów i fonty dobrałam tak, aby podkreślały charakter marki. Kolory są trochę przytłumione o letnim charakterze (Jeśli chcesz określić jaką porą roku jest Twoja marka, zapisz się na newsletter i skorzystaj z darmowych materiałów w mojej bibliotece, które Ci w tym pomogą.) Każda barwa ma swoje znaczenie i nawiązuje do wartości, które były dla Ani ważne.

Fonty pięknie ze sobą współgrają, mimo że są różne. Te dla nagłówków są bardziej eleganckie i oddają klasyczny i kobiecy wizerunek, natomiast ten dla głównego tekstu jest prosty i czytelny i odwołuje się do rzetelności informacji i przystępnego ich przekazywania.

paleta kolorów i fonty

PORADA DLA CIEBIE: Zanim podejmiesz ostateczną decyzję odnośnie kolorów i fontów wypróbuj je. Przygotuj przykładowe materiały z ich użyciem i zasymuluj jak będą wyglądały w tekście na stronie, w dużych blokach. Zwróć uwagę też na to, czy będziesz mogła użyć ich wszędzie tam gdzie chcesz. Bez większych problemów na większości stron będziesz mogła użyć fontów z biblioteki Google font. Jednak jeżeli masz możliwość wgrania również innych fontów to zdecydowanie warto szukać w innych miejscach – dzięki temu to, co wybierzesz będzie bardziej unikatowe.

WZORY

Jeszcze na etapie dogadywania szczegółów dowiedziałam się od Ani, że jest fanką secesji i przemawia do niej ta stylistyka. To zaprowadziło nas do wybrania roślinnego motywu do urozmaicenia i spięcia w całość identyfikacji.

wzory-firmowe

wzory firmowe wizytówka

PORADA DLA CIEBIE: Projektując swoją identyfikację możesz w nią wpleść coś, co jest bardzo Twoje, tak jak to zrobiłyśmy z Anią dodając secesyjne akcenty. W ten sposób poczujesz, że projekt ma w sobie Twój pierwiastek, a w dodatku stanie się bardziej unikatowy.

Nawet jeżeli zaprojektujesz jeden wzór nadal możesz tworzyć urozmaicone materiały poprzez przygotowanie jego różnych wersji kolorystycznych ( z użyciem oczywiście kolorów z palety) oraz zmieniając jego skalę.

WDROŻENIE IDENTYFIKACJI

Ania prowadzi bloga, dlatego projekt bloga zgodny z nową identyfikacją był naturalnym krokiem. Stworzyłam dla niej graficzny projekt, który wdrożyła Karolina z Karografii. Dzięki temu Ania zyskała niepowtarzalny wygląd bloga, który zdecydowanie odróżni ją od innych, a to jak wyglądają efekty na żywo możesz sprawdzić tu -> Kosmeologika

projekt bloga layout

PORADA DLA CIEBIE: Powołując swoją nową identyfikację do życia pamiętaj, aby bezwzględnie się jej trzymać w każdym szczególe. Wiele osób zapomina np. o kolorze głównego tekstu na stronie, który powinien być również w jednym z kolorów z palety. Pamiętaj jednak, że jeżeli stworzyłaś rozległą paletę z wieloma barwami nie musisz użyć wszystkich w projekcie swojej strony.

PRZEWODNIK PO IDENTYFIKACJI

Kończąc naszą współpracę Ania dostała przewodnik po jej nowej identyfikacji w którym zestawiłam wszystkie elementy i pokazałam jak ich używać, a czego z nimi nie robić.

brand book

PORADA DLA CIEBIE: Nawet jak projektujesz sama warto, abyś poświęciła czas na przygotowanie podobnego dokumentu. Podczas jego tworzenia możesz przygotować różne przykłady użycia koncepcji, abyś w przyszłości nie musiała się zastanawiać tylko zerknąć i działać.

CO MÓWI ANIA NA TEMAT NASZEJ WSPÓŁPRACY?
Ania kosmeologika

„Identyfikacja wizualna to coś, co przemawiało do mnie od samego początku, od pierwszej chwili gdy dowiedziałam się, że można coś takiego kupić. Mam analityczny umysł i zawsze najbardziej podobały mi się blogi nie tyle ładne, co przemyślane. Blogi, w których poszczególne elementy są ze sobą spójne, powiązane jakimś motywem przewodnim, który zapewnia ten „skończony”, profesjonalny efekt do jakiego zawsze dążyłam.
Moim zdaniem decydując się na ten krok, powinno się wybrać grafika, którego poczucie estetyki gra z naszym. Po to każdy profesjonalista tworzy swoje portfolio żeby można było wybrać nie tego, co zrobi to najtaniej, najmodniej czy najszybciej, tylko tak, żebyśmy i my byli zadowoleni. Odnoszę wrażenie, że przy większości „bezosobowych” typów witryn internetowych (takich jak sklepy, strony konkretnych biznesów itp.) może to mieć mniejsze znaczenie, ale blog jest jak nasz dom albo ogród. Będzie tu wielu gości, ale przede wszystkim to my mamy czuć się tutaj dobrze 🙂 A ja właśnie tak poczułam się, kiedy zobaczyłam wyniki Twojej pracy z marką Kongle. A potem z każdą kolejną, za którą się brałaś. Nawet w tematyce zupełnie mi obcej i obojętnej (edukacja małych dzieci) udało Ci się mnie zachwycić, dlatego dla mnie wybór był oczywisty.
Jak się pewnie można domyślić z mojego tonu – uważam całą współpracę za jedną z najlepszych inwestycji ostatnich lat, a na pewno najlepszą jeśli chodzi o bloga. To, że wybrałam właśnie Karolinę również okazało się strzałem w dziesiątkę: nie wiem czy to pamięta, ale po jejj pierwszej propozycji kolorystyki bloga napisałam, że kiedyś sama wokół niej trochę krążyłam myślami, ale kompletnie nie umiałam wprowadzić jej w życie. Fakt, że sięgnęła po jeden z rozważanych przeze mnie zestawów był dla mnie najlepszym dowodem, że po prostu się rozumiemy i to było dla mnie najważniejsze. Mój blog wygląda w tej chwili tak, jakbym mogła go zaprojektować gdybym miała choć ułamek wiedzy i talentu Karolina. Czasem po prostu wklepuję w przeglądarce jego adres i po prostu patrzę sobie, jak tam teraz pięknie :)”

Jak podoba się identyfikacja dla bloga Ani?

Ściskam
Karolina


Jeśli samodzielnie chcesz zabrać się za identyfikację swoje marki koniecznie skorzystaj z materiałów dostępnych w mojej darmowej bibliotece – dostęp uzyskasz zapisując się na newsletter. Po zapisie możesz również dołączyć do mojej grupie na Facebook, gdzie uzyskasz porady i wsparcie dotyczące wizualnej strony Twojego przedsięwzięcia.

logo grafik identyfikacja wizulana blog

 

autoresponder system powered by FreshMail