Wierzę, że blog i biznes powinny mieć markę odzwierciedlającą osobowość, plany i ambicje właścicielki. Dobrze zaprojektowana marka pomaga osiągać cele i przyciągać takich czytelników lub klientów na jakich najbardziej nam zależy.

CO DAJE CI DOBRZE ZAPROJEKTOWANA KONCEPCJA?

  1. Rozpoznawalność.
    Czytelnicy i klienci z łatwością będą rozpoznawać Twoje materiały, zdjęcia, posty w social media czy piny na Pinterest. W idealnej sytuacji powinni wiedzieć, że są związane z Twoją marką, nawet jeśli nie widnieje na nich logo.
  2. Przywiązanie.
    Część z nas lubi próbować nowych rzeczy, jednak generalnie lubimy to co znamy i bardziej ufamy markom z którymi wcześniej mieliśmy styczność. Sama się ostatnio na tym złapałam, gdy na szybko musiałam wybrać restaurację w której zjemy obiad. Mimo, że miałam ochotę na coś orientalnego niemal zdecydowałam się na inne miejsce, którego nie cenię specjalnie za smak, ale wiedziałam czego się po nim spodziewać.
  3. Zwiększenie postrzeganej wartości.
    Jedną sprawą jest to jakiej jakości treści, produkty czy usługi oferujesz, a inną jak tę jakość postrzegają inni. Walory merytoryczne i obiektywne są naginane przez to, jak całość jest przedstawiona. Niespójność i nieatrakcyjność wizualna może sprawić, że Twoja działalność będzie odbierana jako mniej atrakcyjna i wartościowa niż rzeczywiście
  4. Oszczędność czasu.
    Ten element odnosi się bezpośrednio do codziennej pracy nad blogiem czy firmą. Mając jasne wytyczne nie musisz długo zastanawiać się jak powinien wyglądać nowy baner reklamowy. Nie wybierasz przez pół godziny „ładnego” fonta na grafikę do wpisu itp. Doskonale wiesz jakich kolorów użyjesz, jakich grafik i fontów. To znacznie przyspiesza codzienne prace.

[Tweet „Jedną sprawą jest to jakiej jakości treści, produkty czy usługi oferujesz, a inną jak tę jakość postrzegają inni. „]

ANATOMIA KONCEPCJI IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ

Poniższe zestawienia zawiera główne elementy jakie oferuję w pakiecie dla biznesu. Świetnie, aby blog również posiadał je wszystkie, jednak myślę, że może obyć się np. bez np. deseni. Zwróć uwagę, że logo, które jest oczywiście ważne, stanowi jednak tylko jedną z wielu składowych. Samo w sobie nie przekaże wszystkiego o Twoim blogu czy firmie (i nawet nie powinno). Sposobem na stworzenie klimatu i charakteru jest dopasowanie również kolorów, grafik czy fontów. Każdy z nich coś sobą mówi.

 

anatomia-idetyfikacji-wizualnej

[Tweet „Logo jest ważne jednak samo w sobie nie przekaże wszystkiego o Twoim blogu czy firmie (i nawet nie powinno).”]

JAK ZABRAĆ SIĘ ZA PROJEKTOWANIE KONCEPCJI IDENTYFIKACJI?

  1. Analiza.
    Nawet jak wydaje Ci się, że wiesz wszystko o swoim blogu czy firmie schowaj to przekonanie do kieszeni i zacznij od podstaw. Zanim przystąpisz do projektowania, lub nawet zanim je komuś zlecisz, musisz odpowiedzieć sobie na szereg pytań, jak np. Jako kto chcesz być znana? Kim jest i co lubi Twój idealny czytelnik/klient?,  Co mają pomyśleć czytelnicy widząc Twój nowy wizerunek? Jakie 3 przymiotniki najlepiej określą Twoją nową markę? i wiele więcej. Dzięki odpowiedniej analizie będziesz widziała jakie wartości ma reprezentować Twoja nowa identyfikacja.Na tym etapie pomoże Ci mój zeszyt ćwiczeń WIZJA TWOJEGO BIZNESU I BLOGA , który udostępniam klientkom przed rozpoczęciem projektu. Dostępny jest on również w DARMOWEJ BIBLIOTECE.wizja twojego bizensu png
  2. Wytyczne.
    Zaproponowany w poprzednim punkcie zeszyt ćwiczeń pozwoli Ci dokonać dość szczegółowej analizy. Mając ją w ręku, całość trzeba streścić i wyciągnąć esencję. Klientki proszę o zawarcie tej esencji w wytycznych do projektu. Formularz z pytania, który im przekazuję możesz zobaczyć  TU (jeśli nie zamówiłaś u mnie projektu, proszę nie uzupełniaj go).
  3. Określenie osobowości marki.
    Lubię projektować identyfikacje w oparciu o przydzielenie marce pory roku. Z podobnymi sposobami na pewno spotkałaś się w odniesieniu do np. określania typu urody i pasującej jej kolorów. Tu wygląda to podobnie. Dobrze zdefiniowana wizja pozwala wyznaczyć jaką porą roku ma być marka. Często jest tak, że jedna pora jest wiodąca, a druga uzupełniająca. Każda pora roku ma przypisane rodzaje fontów, charakterystykę kolorów i grafik, które najlepiej oddają wartości jakie się za nią kryją.. Ten etap tworzenia koncepcji należy już do projektanta lub Ciebie jeśli sama postanowiłaś się za to zabrać.W określeniu właściwych pór roku dla Twojej marki pomoże Ci kwestionariusz ZDEFINIUJ OSOBOWOŚĆ SWOJEJ MARKI. dostępny również w DARMOWEJ BIBLIOTECE. Jeśli po jego wypełnieniu nie będziesz wstanie zdefiniować wiodącej pory roku i ewentualnie uzupełniającej znaczy to, że nie dokonałaś odpowiedniej analizy o której pisałam w pkt.1 lub byłaś w niej za mało precyzyjna. Wówczas wróć do pytań i zastanów się jeszcze raz nad odpowiedziami – nie możesz być każdym i Twój blog czy biznes nie mogą reprezentować wszystkich możliwych cech i wartościZDEFINIUJ OSOBOWOŚĆ SWOJEJ MARKI
  4. Projektowanie.
    Wszystkie dotychczasowe etapy miały za zadanie przygotowanie Cię do tego momentu. Dzięki temu projekt nie będzie tylko czymś ładnym lub modnym, ale będzie reprezentował wartości jakie chcesz przekazać, będzie przyciągał docelowych czytelników i klientów oraz wydobywał prawdziwą wartość Twojego przedsięwzięcia. O projektowaniu poszczególnych elementów koncepcji identyfikacji będzie niedługo więcej (do tej pory opisałam jak stworzyć paletę kolorów). W oczekiwaniu na szczegóły, po tym jak przerobisz wcześniej poruszone tematy zrób:

  5. Wdrożenie.
    To ostatni i bardzo przyjemny etap, gdy widzisz jak to co zaprojektowałaś zaczyna żyć. W tym momencie przygotowuję dla klientek projekty, które wybrały w ramach pakietu. np. projekty okładek social media, szablon newslettera, grafiki blogowe, layout bloga lub strony, banery, wizytówki, papier firmowy, podziękowania za zakup, ulotki itp. W zasadzie bez względu na to o jakim projekcie pomyślisz do każdego powinnaś zastosować swoją nową koncepcję identyfikacji.

identyfikacja wizualna newsletter wizytowki

Masz wszystko, aby zacząć. To jak? Zabierasz się zaprojektowanie, czy wolałabyś to komuś powierzyć?
Daj znać czy chcesz poznać więcej szczegółów np na temat projektowania logo, dobierania fontów i grafik.

Jeśli temat Cię wciągnął zobacz także case study:
Identyfikacja wizualna dla marki odzieżowej.
Identyfikacja wizualna dla projektantki wnętrz.

Ściskam
Karolina

logo grafik identyfikacja wizulana blog

Wszystkie darmowe materiały o których pisałam w tekście dostępne są dla subskrybentek mojego 
newslettera.
Jeśli już dostajesz moje wiadomości idź prosto do BIBLIOTEKI - hasło znajdziesz w ostatnim e-mailu ode mnie. 
Jeśli jeszcze nie masz dostępu możesz go uzyskać w ciągu kilka chwil, zapisując się poniżej.


[FM_form id=”5″]