Ostatnim razem, pisząc o zwiększaniu widoczności firmy i bloga napisałam m.in.

[Tweet „BEZ CZYTELNIKA NIE MA BLOGA. BEZ KLIENTA NIE MA FIRMY”]

Przygotowując dzisiejszy materiał przyświecała mi ta sama myśl. Tym razem, jednak zamiast poruszać kwestie marketingu skupiłam się na zwiększaniu widoczności bloga i strony firmowej w sieci. Zadbanie o kilka szczegółów może sprawić, że więcej czytelników będzie trafiać do Ciebie bezpośrednio z wyszukiwarki. Mogłoby się wydawać, że taki ruch generuje tylko jednorazowe wejścia i osoba, która do nas trafia już więcej nie wróci, po tym jak otrzyma to czego szukała. Z doświadczenia jednak wiem, że część osób zostaje na dłużej. Często czytam komentarze typu „Trafiłam do Ciebie przez przypadek, ale zostałam na cały wieczór”, albo „Znalazłam Cię szukając instrukcji (…), jednak zostaję na dłużej”. To dla mnie jasny sygnał, że warto optymalizować stronę i bloga pod względem SEO, ponieważ pomaga to znaleźć osoby, które stają się później stałymi czytelnikami. W moim przypadku ponad połowa czytelników w miesiącu trafia na bloga za pomocą wyszukiwarki, a to oznacza wiele tysięcy osób, które mogą potencjalnie zostać również moimi klientami.

Kim jestem, aby doradzać w kwestiach SEO?

Moje doświadczenie sprowadza się do samodzielnie pozyskanej wiedzy i praktyki z prowadzenia bloga, dlatego, aby mieć pewność, że poniższa lista jest rzetelna poprosiłam o konsultację agencję EACTIVE (https://www.eactive.pl//) która #wiejak 🙂

20 darmowych sposobów, aby zwiększyć ruch na Twojej stronie i blogu.


Zanim zaczniesz wdrażać poniższe rady, pamiętaj, że nie musisz stosować wszystkiego. Czasami drobne zmiany potrafią zrobić dużą różnicę, więc wybierz to co możesz łatwo wdrożyć i patrz jak statystki rosną. To co ważne to fakt iż wybrałam działania, które wdrożysz bez większych problemów, nawet jeśli temat pozycjonowania był dla Ciebie wcześniej obcy.

ADRES STRONY

  1. Słowo kluczowe w nazwie domeny.
    To rozwiązanie warto, rozważyć jeśli planujesz przejść na własną domenę, albo dopiero zastanawiasz się nad adresem swojego bloga lub strony. Używaj go jednak rozważnie, gdy masz pewność, że rok po tym jak nazwiesz swoją stronę Szydełko Ani nie zajmiesz się decupage’em.
  2. Rozszerzenie domeny.
    Jeśli piszesz dla czytelnika z polski najlepszym rozszerzeniem dla Twojej domeny będzie .pl. Poprawi ona wyniki wyszukiwania strony lub bloga dla Polski. Jeśli jednak zamierzasz tworzyć stronę międzynarodową lepiej, abyś wybrała adres z rozszerzeniem .com
  3. Wykup domenę na kilka lat z góry.
    Strona będzie postrzegana przez google jako bardziej cenna i trwała, skoro termin jej wygaśnięcia jest odległy. Świadczy to o tym, że strona czy bloga nie są tworzone z zamysłem chwilowej działalności.

    USTAWIENIA STRONY

    Wdrożenie poniższych punktów będzie wymagało zainstalowanie wtyczki SEO na Wordpresie, natomiast te z Was, które mają bloga na bloggerze, odpowiednie opcje znajdą w zakładce Ustawienia.

  4. Tytuł strony.
    Idealnie, aby rozpoczął się od słowa kluczowego, które najlepiej opisuje to czym się zajmujesz, czy też to o czym piszesz.
  5. Opis strony.
    Krótko i jak najbardziej trafnie opisz o czym piszesz bloga, czy też czym zajmuje się Twoja firma. Zadbaj, aby użyć słów kluczowych, które najlepiej definiują to czym się zajmujesz.

    TREŚCI

  6. Tytuł.
    Tworząc tytuł wpisu staraj się użyć w nim słowa kluczowego oraz zadbać, aby nie był za długi. Jeśli korzystasz z WordPress i wtyczki SEO zwykle możesz ustawić osobny tytuł dla wyszukiwarek. Warto czasami z tego korzystać, ponieważ inny tytuł zainteresuje stałych czytelników, a inny osobę, która szuka konkretnej informacji w sieci.
  7. Nagłówki.
    Używaj ich redagując treści na stronę, bądź pisząc posty na bloga. Ważne, abyś po prostu nie powiększała czcionki, tylko zaznaczyła tekst, który ma być nagłówkiem i wybrała odpowiednią opcję w edytorze wpisu. Nagłówki pozwalają wyszukiwarce łatwiej ustalić czego dotyczy dany wpis, dlatego warto w nich zawierać słowa kluczowe jak najlepiej opisujące temat, który poruszasz.
  8. Słowa kluczowe.
    Tworząc posta postaraj się naturalnie wpleść w treść 2-3 razy słowo kluczowe, które najlepiej opisuje to o czym piszesz. Nie przesadź jednak – dużo nie znaczy lepiej. Chodzi tylko o to, aby wyszukiwarce ułatwić rozpoznanie czego dotyczy wpis. Jeśli chcesz jak najtrafniej dobrać słowa kluczowe skorzystaj z planera słów kluczowych, narzędzia udostępnianego przez Google AdWords. Mając WordPress’a i wtyczkę SEO wykorzystaj jej możliwości i dodaj dodatkowo opis wpisu i słowa kluczowe.
  9. Tagi i kategorie.
    Dodawaj do wpisów tagi i kategorie. Rób to jednak w sposób przemyślany i z użyciem słów kluczowych.
  10. Długość wpisu.
    Dłuższa treść sugeruje wyszukiwarce, że dany temat jest dokładniej omówiony, a co za tym idzie, jest bardziej wartościowy dla czytelnika. 300 słów to nie wiele i warto przyjąć, że to totalne minimum dla wpisu.
  11. Unikalność.
    Nie kopiuj tekstów innych osób, tylko zawsze pisz własne, unikalne treści. Jeśli natrafisz w sieci na kopie własnej twórczości koniecznie interweniuj. Decydując się na publikację wpisu gościnnego zaznacz, aby tekst nie był kopią tego już zamieszczonego u Twojego gościa. Sama również zawsze twórz nowe teksty, jeśli masz zamieścić je u kogoś.
  12. Punktory i listy.
    Wypunktowanie najważniejszych elementów tekstu porządkuje go, ułatwia czytelnikowi jego czytanie i jest lubiane przez wyszukiwarki.
  13. Aktualizacje.
    Warto wracać do starych tekstów i dbać o aktualność ich treści. Dodatkowo wpisy niedawno aktualizowane są zwykle faworyzowane przez najpopularniejszą wyszukiwarkę. Znaczenie ma też częstość dodawania nowych treści na stronę – to jeden z powodów dla których warto prowadzić bloga dla własnego biznesu.

    MULTIMEDIA

  14. Dodawaj multimedia.
    Wzbogacaj swoje treści o zdjęcia, grafiki, filmy wideo. Materiał zawierający multimedia jest uważany za bardziej wartościowy, a dodatkowo dajesz sobie dodatkowy sposób dotarcia do czytelnika, który może trafić na Twoją stronę np. poprzez wyszukiwanie obrazów.
  15. Rozmiar zdjęć.
    Wielkość zamieszczanych zdjęć ma wpływ czas ładowania się strony, a to z kolei wpływa na komfort czytelnika. Dlatego ten parametr jest również brany pod uwagę przez wyszukiwarki. W celu optymalizacji fotografii, podczas ich edycji zmniejszaj ich szerokość do max 1500 px oraz korzystaj z opcji zapisu dla Internetu w rozdzielczości 72dpi, w formacie .jpeg
  16. Tekst alternatywny.
    Dodaj tekst alternatywny do zdjęć zawierający słowo kluczowe. Zrobisz to po zaznaczeniu zdjęcia i wybraniu opcji Właściwości (blogger) lub Edytuj (WordPress).[Tweet „20 DARMOWYCH SPOSOBÓW NA ZWIĘKSZENIE RUCHU NA STRONIE LUB BLOGU”]  

    LINKI

  17. Linki do wpisów.
    Warto zadbać o jakość adresu do danego wpisu. Możesz go edytować używając w nim słowa kluczowego, usuwając łączniki takiej jak i, albo itp oraz skrócając.
  18. Sposób tworzenia linków.
    Tworząc link warto, abyś linkowała konkretną frazę opisującą do czego prowadzi link. Np. Chcąc zachęcić do obejrzenia moich prac zaproszę Cię do portfolio w ten sposób, zamiast wklejać do niego link.
  19. Wewnętrzne linkowanie.
    Linkuj do swoich poprzednich wpisów, dzięki temu jest szansa, że zainteresujesz również nimi czytelnika, który zostanie na stronie dłużej.
  20. Wpisy gościnne.
    Przyjmuj zaproszenia do gościnnych wpisów i sama je inicjuj. W ten sposób możesz dotrzeć do nowej publiczności i uzyskać linki do Twojej strony czy bloga.

Jeśli temat Cię zaciekawił i chciałabyś go bardziej zgłębić oraz być na bieżąco to polecam Ci ten specjalistyczny blog dotyczący SEO. Sama raz na jakiś czas sprawdzam co w trawie piszczy i jak dowiem się czegoś nowego staram się to wdrażać, aby mój blog był lepiej widoczny w sieci.

Darmowa checklista do pobrania – SEO na codzień:

 Aby ułatwić wdrażanie dobrych praktyk pomagających zwiększać widoczność Twojej strony lub bloga w sieci podczas codziennych działań, przygotowałam dla Ciebie checklistę, na której na bieżąco możesz sprawdzić czy o niczym nie zapomniałaś. Z czasem czynności te wejdą Ci w krew, jednak na początku warto sobie trochę pomóc.

Checklista dostępna jest w darmowej bibliotece, którą tworzę dla subskrybentów mojego newslettera. Materiały w niej zawarte pomogą Ci lepiej zadbać o Twojego bloga i biznes. Jeśli już dostajesz ode mnie wiadomości, hasło znajdziesz w ostatniej, natomiast jeśli chcesz uzyskać dostęp do darmowych materiałów możesz zapisać się poniżej.

Chcę hasło do biblioteki

PODAJ IMIĘ I ADRES E-MAIL.
Hasło do biblioteki znajdziesz na swojej poczcie.
Jeżeli nie znajdziesz wiadomości sprawdź folder ze spamem.

[FM_form id="5"]